dilluns, 19 de gener del 2015

COMPLEX D'ÈDIP

En que consisteix aquesta malaltia?
Aquesta malaltia la pateixen els nens de 3 a 6 anys ja que comencen a sentir-se atrets per la seva mare, és a dir, senten més afecte cap a la mare que cap al pare. El nen sap que per molt que estimi a la seva mare també ha de tenir en compte al seu pare, però no vol deixar d'estimar a la seva mare tant com l'estima.

Qui la va descobrir?

La va descobrir Sigmund Freud.

Perquè té nom d'un personatge mitològic? Qui era Èdip?

Aquesta malaltia és diu complex d'Èdip perquè Èdip va ser un heroi mitològic, fill de Lai i Jocasta. Sense saber que quan fos gran, ell mataria al seu pare i es casaria amb la seva mare, per això, abans de que naixés, Lai i Jocasta van consultar a l'Oracle de Delfos i ell els va dir que Èdip seria l'assassí del seu pare i marit de la seva mare. Per aquest motiu,quan va néixer el nen, Jocasta li va encarregar a un servent fidel que el matés, però aquest, apiadant-se del nen, el va abandonar a la muntanya.

Quin personatge pateix aquest transtorn a El carrer de les Camèlies? Com ho descobreix el lector? 

El personatge que pateix aquesta malalta és en Cosme, ja que com diu al llibre es culpa de la mort de la seva mare durant el part d'en Cosme. 

Això ho podem descobrir ja que la tracta molt bé i li compra coses, la vesteix com la seva mare vestia... 

Cecília també el pateix, quin nom rep aquesta malaltia en el cas de les dones?

Aquesta malaltia rep el nom de Complex d'Electra.

Copieu tres fragments de la novel·la (poseu-hi el capítol) on es vegi clar que els personatges pateixen el complex d’Èdip.

Capitol 22 pàgina 96: "Em va preguntar com si li costés de preguntar-m'ho, si era veritat allò que jo no havia conegut els meus pares. Li vaig dir que si i va ser quan em va dir que ell no havia conegut la seva mare perquè l'havia matada naixent."

Capitol 23 pàgina 97: "En Cosme duia un anell que no es treia ni per rentar-se ni per dormir: una rotllana d'or amb brillants i robins, l'un al costat de l'altre(...). Em va dir que aquell anell era tot el que tenia de la seva mare. 

Capítol 23 pàgina 101: "Amb vostè en Cosme és com si hagués trobat una perla dins d'un molusc...





1 comentari: